Saariston kurssikeskus Houtskarissa

Monipuolinen kurssikeskus täydellisellä palvelulla

Skärgårdsskolan sijaitsee Houtskärissä, kirkonkylässä nimeltä Näsby. Täällä, keskellä upeaa Turun saaristoa, löydät monipuolisen kurssikeskuksen täydellisellä palvelulla kauniissa ympäristössä. Tarjoamme ruokailua, majoitusta, monipuolisia tiloja ja ohjelmaa erilaisiin kursseihin, tapahtumiin, leireihin ja kirjoituskouluihin. Meillä voit myös järjestää konferensseja ja kokouksia. Vierailukapasiteettimme (noin 150 vuodepaikkaa) on ainutlaatuinen saaristo-olosuhteissa, ja suuret koulutus- ja kokoustilamme ovat varustettu modernein ääni- ja visuaalitekniikoin. Skärgårdsskolanissa yhdistyvät erinomainen palvelu, upea luonto ja herkullinen ruoka. Koko kesäkauden tarjoamme Bed & Breakfast -majoitusta matkailijoille, ja sopimuksen mukaan voit vierailla luonamme ympäri vuoden.

Houtskari on saaristomeren helmi, jossa on upea luonto ja tunnelma. Meri on aina lähellä, ja voit nauttia saariston tarjoamista upeista maisemista ja luonnosta minne menetkin. Houtskarissa asuu vuoden ympäri noin 500 ihmistä, mutta kesäkuukausina asukasmäärä kasvaa merkittävästi. Houtskari tarjoaa monipuolisen valikoiman kulttuuria, ruokaelämyksiä ja palveluita.

Bed & Breakfast

Tarjoamme korkeasesongin aikana lisähuoneita tai mökkejä kohtuulliseen hintaan.

Oma kurssi

Oletko aina unelmoinut oman kurssin järjestämisestä? Silloin Skärgårdsskolan on etsimäsi paikka.

Kursseja tulossa

Tutustu kurssitarjontaamme ja siihen, mitä on juuri nyt meneillään tai lähitulevaisuudessa Saaristokoulun tiloissa.

Leiri- ja rippikoulu

Tarjoamme räätälöityjä leirikouluja toiveidenne mukaisesti valmiilla ohjelmalla.

Majoitus ja konferenssitilat

Meillä on suuri majoituskapasiteetti, 152 vuodepaikkaa, jotka sijaitsevat 52 eri huoneessa 5 internaatissa ja useissa mökeissä. Yhteiset wc-tilat ja pesutilat ovat vain muutaman askeleen päässä. Rannassa, missä aurinko laskee, meillä on puulämmitteinen sauna, mutta yhdessä suuremmista internaateista on myös sähkösauna. Meillä on iso konferenssitila (noin 80 henkilölle) ja useita pienempiä kokoustiloja, joissa on ilmainen WiFi. Varaa vierailusi ja tule nauttimaan Turun saaristosta kaikkine mahdollisuuksineen. Kaikki ruoka valmistetaan tuoreista raaka-aineista, ja leivomme leivät itse. Keittiöllämme on taito sopeutua haastavimpiinkin ruokavalioihin ja valmistaa herkullista ruokaa, jossa raaka-aineiden maut pääsevät oikeuksiinsa.

Ohjelma ja aktiviteetit

Järjestämme ryhmille perinnesoutuja (vanhoja kotitekoisia skiffejä), luontopolkuretkiä (5-7 km patikointia luonnossa tyypillisten Houtskärin kylien läpi, päättyen näköalapaikalle Borgberget), vierailuja Houtskärin saaristomuseossa sekä kulttuuripolkuretkiä Näsbyssä. Tarjoamme modernin liikuntahallin, jossa voi pelata salibandya, lentopalloa, koripalloa ja tanssia. Keväällä ja syksyllä alueella on runsaasti suuria kaloja, kuten haukea, kuhaa, ahventa, siikaa ja meritaimenta. Tule ja saa unelmakalasi ja vietä yöt majoitusmökeissämme.